lördag 31 oktober 2009

Halloween muffin


Jag har mina svagheter. De är många men denna tar priset. Choklad, godis och mer choklad.
Fick ju muffins av chili häromdagen. Ni borde hälsa på hemma hos honom. Kakor och bröd överallt.
Detta receptet är till 10 stora muffins men klart kan ni göra dem hur stora ni vill.

125 gr smör
2 ½ dl socker
2 ägg
1 ½ dl vaniljyoghurt
4 dl vetemjöl
½ tsk bikarbonat
½ tsk salt
1 ½ dl kakao
marshmallows eller skumsockerbitar

Vispa socker och smör fluffigt, vispa ner äggen och sedan yoghurten.
Blanda vetemjöl, bikarbonat,salt och kakao och rör ner försiktigt. Fyll era formar med 2/3 smet och grädda längst ner i ugnen ca 20 min, 180 grader.
Undertiden klipper du sönder godiset i lagom stora bitar.
Ta ut muffinsarna och tryck ner godiset och grädda ytterligare 1 min eller tills de blitt mjuka.
De fortsätter att smälta en stund utanför ugnen.

Lycka till och ha en fortsatt kuslig halloween..Moohahaha

16 kommentarer:

  1. Åh blir så sugen på den muffinsen. Inga fler bilder på dig i bageriet?

    SvaraRadera
  2. Äntligen ett recept ifrån tredje medlemmen av denna blogg:)

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren :) Jäklar vad god den där muffinsen ser ut att vara! Synd bara att jag hittar det receptet just som en ny månad börjar då jag ska vara lite mer restriktiv med kosten... ;)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack så mycket, måste säga detsamma!
    Är en riktig sucker för cupcakes dessutom så detta receptet kommer defenitivt prövas på här hemma! :-)

    Trevlig halloween

    SvaraRadera
  5. Taack så jättemycket !
    hoppas du får en trevlig hallowen med dina gooda muffinsar :D // www.dinakidane.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. åh det där måste jag ju verkligen prova.. jag kilar ner till affären senare i eftermiddag ;)

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket :) Vilken otroligt god muffins det där ser ut att vara! Detsamma!

    SvaraRadera
  8. De där ser farligt goda ut! Kommer att tänka på grillade marshmallows och det är ju aldrig helt fel, att sen kombinera det med choklad... Mums!

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentaren :) Det var dock längesedan men bättre sent än aldrig;)
    Mitt favorit bröd är sirapsbröd, jag gillar även andra sorter, särskilt förtjust i sorter som innehåller bikarbonat.

    Ha en fin dag!
    Kraam

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentaren i min blogg! Muffinsen ser verkligen smaskig ut, skulle sitta fint till kaffet nu. Ha en bra vecka :)

    SvaraRadera
  11. SHIT!
    Sjuktläckra muffins.. så fina och ser sååå goda ut.

    Tack för berömmet om min blogg. Kul att se andra bakintresserade på nätet. :-)

    Hit kommer jag gärna igen!!

    SvaraRadera
  12. Hej på er alla glada bagare....
    Nu ska jag titta efter smarriga recept med hallon, svarta vinbär eller röda vinbär i.
    Har ni några sådana?

    Hoppas att allt är bra med er.
    Klems Synne.

    Ska nog baka den där muffinsen. Men jag klarar inte av att baka en sockerkaka eller muffins. De blir kletiga innuti och faller ihop. Något tips?

    SvaraRadera
  13. Hej och tack för kommentaren! Vilken härlig blogg ni har, ska genast lägga upp er som favoriter! Kram Eva.

    SvaraRadera
  14. å gött att sätta lite likör i!

    SvaraRadera
  15. Denna halloween muffins ser för läcker ut.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera