söndag 23 augusti 2009

Kladdig kaka

Vad é det man säger?Back on track? aja nu é det fler recept igen. Jag har haft en himla körig helg. Men nu så ska det funka. Jag vågar inte säga förmycket. Denna kakan gjorde jag igår och då var den god men nu é den banne mej godare!*ler*



100g smält smör
3 ägg
2 dl socker
3 msk nuetella (nötkräm)
1 dl vetemjöl
1 tsk vanilksocker

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker vitt o pösigt. Under tiden smält smöret. Låt det svalna något och häll sedan ner i äggsmeten.
i med mjöl, vaniljsocker och nuetellan. Blanda noga. Smöra och bröa en form med avtagbar kant.
Skrapa ner smeten i formen och sätt in i ugnen, ca 20 min.
Låt svalna något och servera med en klick grädde eller glass.

4 kommentarer:

  1. Oj så gott! Med nutella i kan inget gå fel :)

    www.helenaljunggren.com

    SvaraRadera
  2. Hej killar!
    Om ni vill ha upp er besökarstaistik ännu mer så har jag några länkar att rekommendera. Är ni aktiva här så blir det ett par hundra unika besökare per dygn härifrån. Gå gärna in på min sida http://vivvismusik.blogg.se och läs om det först.

    http://WebBizInsider.com/Home.asp?RID=150632

    http://www.toptiertraffic.com/Home.asp?RID=23827

    Kram Vivvi

    SvaraRadera
  3. Bloggtorka eller ej. Kladdkaka är gott.
    Men det ska jag inte baka ikväll.
    Nu är körsbärslikören gjord, röda vinbärslikör, svarta vinbärslikör. Blåbär och hallon kvar. Så blir det nog lingon sen med.
    Samma recept som till körsbärslikören.
    Blir kanongott...
    Hade en halv vaniljstång i ena flaskan med röda vinbär. Får se hur det blir.

    Ha nu en strålande afton. Det ska jag.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera