söndag 23 januari 2011

Love sundays

Vem av er älskar inte Söndagarna? Vet att det finns många som inte ens vill tänka på vad det é för dag som kommer efter just söndagen. Vi älskar verkligen denna dag, för har veckan vart dålig så betyder det omstart, har den vart kanon så é det bara en lycklig fortsättning. Denna dag firar vi såklart med en kaka.

Wild and Creamy Chocolate heart

150g smör
3 ägg
2 ½ dl socker
2 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

3 dl björnbär kokas till kräm med vaniljsocker

Börja med att sätta ugnen på 175 grader.
Smält smöret!(Jag brukar frysa in smör i 50g bitar, så har man alltid det hemma. Idag så tog jag fram 3 bitar och slängde i en gryta. gick ifrån köket ett ärende och kommer tillbaka av att de fräser som tusan. Då har jag börjat smälta Gouda ost. Vet inte om det blir gott i en kladdkaka. Ska testa en annan dag!)

När smöret är smält så tag av från värmen. Knäck ner äggen, vispa samman med sockret. I med mjöl/kakao och vaniljsocker.
Smöra och bröa en form och skrapa ner smeten däri.
Grädda i 15-20 min. Den ska vara kletig i mitten!

Häll över björnbärs krämen och låt svalna i rumstemperatur och gärna en stund i kylen innan den serveras.



Vi på Strange Bakery vill tipsa om en blogg som delar av oss följt i några dagar nu.
Nikita heter tjejen och det é henne det handlar om.
Märkligt att vi tipsar om en blogg med namnet: Kilona ska bort? Nej verkligen inte, hon utstrålar sådan passion och styrka att man själv får sig en kick att tänka på vad man äter och gör i övrigt.
Titta in till henne och finn värmen...

8 kommentarer:

  1. oj vad mumsigt!
    Men jag föredrar lördagar! =)

    SvaraRadera
  2. Gott, gottigott....Ska prova med hallon. Har inga björnbär.
    Kramen på er.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag föredrar smör istället för ost i mina bakverk, men annars låter kakan väldigt god :-) och jag har inget emot söndagkvällar, det är oftast då man slänger sig i soffan och bara slappar efter helgen som gått!

    SvaraRadera
  4. Åhhhh.... va gott nu blev man sugen :D va tvungen att länka din blogg... finns mycket här som jag känner är av intresse o va är inte bättre än detta då man som jag dagligen har svårt o välja baken :) mvh C

    SvaraRadera
  5. oj ser sååå gött ut, borde testa!
    Å tackar snälla för awarden!:)

    SvaraRadera
  6. Jag skrattade gott åt ostfadäsen! Kakan ser supergod ut, måste prova receptet inom kort. Önskar er en trevlig alla-hjärtans-dag en dag iförväg!

    SvaraRadera
  7. vad gott det ser ut, och en hjärtform måste jag skaffa, det är såå fint!

    Har lagt till mig i din lista här på sidan också =)

    Roligt att du gillar min blogg, välkommen åter!!

    Kram Penny

    SvaraRadera