onsdag 13 januari 2010

Klassisk Kladdkaka

Måste säga som min svåger säger när han lagar spaghetti och köttfärssås. Detta var den Bästa jag gjort!!
Nu finns det ingen bild tyvärr, den hann bli uppäten och snabbt gick det. Men alla vet ju hur en perfekt kladdkaka ser ut.

100g smör
2 ägg
3 dl socker
 2½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 ½ tsk vanilj socker
½ krm salt

Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt på max hastighet. Under tiden smörj och bröa en form med löstagbar kant, 21 cm i diameter. Värm ugnen till 200 grader.
Häll i smöret i äggblandningen och tillsätt mjöl, kakao, vanilj socker och salt.
Häll över i formen och grädda i ca 20 min.
Tag ut och låt svalna. ÄT UPP DEN och njut såklart *smile*

5 kommentarer:

  1. försöker du få mig att känna mig ännu äldre nu eller? =) och ännu mer godsaker lägger ni upp :P

    SvaraRadera
  2. Helt klart godast dagen efter kylskåpskall och kladdigf, mums!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Låter gott! Får pröva detta recept på kladdkaka. :)

    SvaraRadera
  4. Jättegott att smälta med After Eight i smöret och lägga på några After eight direkt efter man tagit ut kakan ur ugnen så dom smälter och sen brer ut. Mums.

    SvaraRadera
  5. Jag...jag försöker ju hålla vikten här!
    Vart tog rågbrödet vägen? Det här är inte bra för moralen!!! (ha ha ha)

    SvaraRadera