lördag 7 november 2009

Bryggbröd med svamp

Godkväll gott folk. Det har vart en innehållsrik dag i bageriet. Många skratt precis som vanligt och även på tok för mycket småätande från min sida. Jag erkänner det..Jag är usel på att vissla i ett bageri fullt av godsaker..hehe
Lite bilder ville ni ju ha mer av så här kommer några stycken på dagens så kallade Bryggbröd med svamp:


Kaggemannen, den stoltaste av dem Alla skuffar ut bröden från ugnen, färdiga att säljas.


Fredag och det innebär helg för vår praktikant "flickebarnet"..


Den mest älskade vän en bagare kan få. Degen!


Champinjoner och kantareller smörstekta med timjan och flingsalt.


Ivriga som små möss kring en bit ost.. Linda the chocolate master och Professor Henrich Müller, en brödexpert utan gränser.

Något recept får ni inte. Jag kan inte ge er det. Varför? Mycket enkelt, jag har inte rättighet att lägga upp det.
Men kan berätta i stora drag vad det innehåller. Jäst, humle och vatten. Smörslungade svampar och en näve mjöl.
Jag kan garanterat säga er det att detta bröd, det var ett av de Bästa bröd jag någonsin testat..hehe



7 kommentarer:

  1. Hihi ni är ett galet gäng som bloggar här!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delade med dig av bilder!...

    ...är inte ett dugg förtjust i öl =)

    SvaraRadera
  3. Go kväll,
    Schyssta bilder, läckra brön. hehe
    Öl är smaskigt gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. SV: Haha tack, så bra att du tycker det !!
    www.blommman.bloggagratis.se är min adress så är du säker på att hitta till mig igen :)
    Jag åt också på gottigheterna då jag arbete på ett bageri XD !!
    Puss

    SvaraRadera
  5. Haha ja precis, jag fick med mig massa bullar och muffins hem vid dagen slut varje gång! hmm i framtiden vill jag nog bli något med barn eller artist, skådespelare det är svårt att bli något inom sång och film och eftersom jag alltid älskat barn så känns det som en bra framtid det med :9 ska nog åka till USA ett år och vara barnflicka efter studenten Nä precis, min gamla vana är inte så härlig eftersom det slutade med att jag fick gå till massa olika läkare och kontakt folk för att komma över mina ätstörningar ! ;/
    Japp mitt ex sedan två veckor tillbaka kastade bort 9 månader!! För att han inte hade tid med flickvän, sjukt irriterande. Han trodde väl han gjorde mig en tjänst men HALLÅ!? Störda sak. Haha så är de men de är bara att gå vidare, allt sådant här gör en starkare helt enkelt.
    Jag kolar alltid på ugly betty och grays anatomy  grymme bra program, gillar även vänner och lite sånna komedi program som man kan kolla lite ibland men som inte är ett måste att följa varje vecka 
    Det med facebook, nä det blev för jobbigt eftersom alla bara tjatade hela tiden om att jag måste skafa haaha!! Du verkar va rätt cool du själv, överasskande glatt at få flera kommentarer, dem tackar jag för :D!! <33

    SvaraRadera
  6. Jaa fruktansvärt mycket plugg faktiskt!!
    Haah jaså, men oj va roligt de är at laga mat… tycker de är avslappnande !
    Idag SNÖAR de :O haha!!
    Men vaa!! Knäpp lärare XD
    Hmm jag tappade också suget efter grays ett tag men hittade de igen. Det går bra för henne, hon är ihop med mr dreamy :D
    Izzie har cancer och var nära på att dö men nu har hon tyvärr lämnat alex eftersom han va för över beskyddande om henne på sjukhuset, hon fick sparken också.. Hon och alex är gifta..
    Hmm mitt numera ex sedan två veckor tillbaka var ständigt otrogen mot mig med sitt ex och nu har jag fått reda på att han även var det under den lyckligaste delen av vårt förhållande. Så det är lite jobbigt.

    SvaraRadera